Service & onderhoud

Onderhoud

CV-ketel onderhoud

Het is belangrijk om regelmatig uw cv-ketel te laten onderhouden. Een cv-ketel is, net als een auto, immers een mechanisch apparaat. Met periodiek onderhoud bent u verzekerd van een veilig en goed werkend toestel. U heeft minder kans op storingen, verlengt de levensduur van de ketel en kunt energie besparen. Een goed onderhouden cv-ketel werkt namelijk energiezuiniger. Met een onderhoudscontract heeft u de zekerheid dat uw cv-ketel regelmatig wordt onderhouden. Wij zijn CO-VRIJ gecertificeerd. Deze nieuwe gasketelwet is per 1 april 2023 in werking getreden en schrijft voor dat alleen gecertificeerde bedrijven mogen werken aan gasverbrandingsinstallaties (cv-ketels, geisers, gashaarden, etc.)

ro_covrij_xl_rgb
Kiwa BRL 6000-25 logo NL

Onze CV-ketel onderhoudscontracten

Bij Kupers kunt u kiezen uit twee cv-ketel onderhoudsabonnementen. Beide contracten hebben zijn eigen voordelen. Zo is er altijd een contract dat bij u past. Hieronder ziet u een overzicht van onze CV-ketel onderhoudsabonnementen, zodat u deze kunt vergelijken en het beste contract voor uw situatie kunt kiezen.

Onderhoudsabonnement

  • Elk jaar onderhoud aan uw CV-ketel
  • Inclusief arbeidsloon bij onderhoud
  • Inclusief voorrijkosten
  • Exclusief materiaalkosten

Onderhouds- en storingsabonnement

  • Elk jaar onderhoud aan uw CV-ketel
  • Inclusief arbeidsloon bij onderhoud
  • Inclusief voorrijkosten
  • Inclusief arbeidsloon bij storingen
  • De zekerheid van onderhoud en hulp bij storingen
  • Exclusief materiaalkosten

Na 1 jaar maandelijks opzegbaar
€11,88 per maand incl. BTW

Na 1 jaar maandelijks opzegbaar
€14,80 per maand incl. BTW

Hoe te handelen bij storingen aan de cv-ketel

Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar voor storingen aan uw cv-ketel. Voordat u de storingsdienst belt, wilt u dan de volgende punten controleren:

  1. Krijgt het toestel gas? Staat de gaskraan open? Als er in de meterkast of op straat aan de gasleiding is gewerkt kan het ook gebeuren dat u geen gas heeft.
  2. Krijgt het toestel stroom? Zit de stekker goed in het stopcontact?
    Controleer eventueel de aardlekschakelaar en stoppen in de meterkast.
  3. Heeft uw toestel een waakvlam en brand deze?
  4. Heeft uw toestel een resetknop?
    Probeer het toestel één keer te resetten.
  5. Staat de thermostaat in de kamer hoog genoeg?
    Zet deze eens zo hoog mogelijk.
  6. Heeft de installatie voldoende druk? Staat de druk van de installatie tussen 1.3 en 2 bar? Als de druk lager is dan 1.3 bar, bijvullen. Zie instructiefilmpje bijvullen.
  7. Staan er voldoende radiatoren open?
  8. Hoort u borrelende geluiden in de installatie? Waarschijnlijk zit er lucht in de installatie, en moet het systeem ontlucht en mogelijk worden bijgevuld. Zie instructiefilmpje ontluchten.
  9. Heeft u alleen storing bij warmwatergebruik?
    Controleer op kalk in de kraan of douchekop.
  10. Heeft u een druppelende kraan? Een druppelende warmwaterkraan kan storing geven en er voor zorgen dat de verwarming niet meer werkt.

Als u bovenstaande controles heeft uitgevoerd en uw storing is niet verholpen dan komen wij u graag helpen. Als uw toestel een storingscode op het display heeft, dan deze graag doorgeven aan onze storingsdienst. Bovenstaande oorzaken vallen niet onder ons servicecontract. U kunt onze loodgieter bereiken op storingsnummer: (0314) 661 549.

Wilt u meer weten over service, onderhoud en abonnementen van Loodgieter Kupers, vraag een vrijblijvende offerte aan of neem dan contact met ons op, of bel: (0314) 661 549.