CV-ketel onderhoud
Het is belangrijk om regelmatig uw cv-ketel te laten onderhouden. Een cv-ketel is, net als een auto, immers een mechanisch apparaat. Met periodiek onderhoud bent u verzekerd van een veilig en goed werkend toestel. U heeft minder kans op storingen, verlengt de levensduur van de ketel en kunt energie besparen. Een goed onderhouden cv-ketel werkt namelijk energiezuiniger. Met een onderhoudscontract heeft u de zekerheid dat uw cv-ketel regelmatig wordt onderhouden. Wij zijn CO-VRIJ gecertificeerd. Deze nieuwe gasketelwet is per 1 april 2023 in werking getreden en schrijft voor dat alleen gecertificeerde bedrijven mogen werken aan gasverbrandingsinstallaties (cv-ketels, geisers, gashaarden, etc.)
Onze CV-ketel onderhoudscontracten
Bij Kupers kunt u kiezen uit twee cv-ketel onderhoudsabonnementen. Beide contracten hebben zijn eigen voordelen. Zo is er altijd een contract dat bij u past. Hieronder ziet u een overzicht van onze CV-ketel onderhoudsabonnementen, zodat u deze kunt vergelijken en het beste contract voor uw situatie kunt kiezen.
Onderhoudsabonnement
- Elk jaar onderhoud aan uw CV-ketel
- Inclusief arbeidsloon bij onderhoud
- Inclusief voorrijkosten
- Exclusief materiaalkosten
Onderhouds- en storingsabonnement
- Elk jaar onderhoud aan uw CV-ketel
- Inclusief arbeidsloon bij onderhoud
- Inclusief voorrijkosten
- Inclusief arbeidsloon bij storingen
- De zekerheid van onderhoud en hulp bij storingen
- Exclusief materiaalkosten
Na 1 jaar maandelijks opzegbaar
€11,88 per maand incl. BTW
Na 1 jaar maandelijks opzegbaar
€14,80 per maand incl. BTW
Hoe te handelen bij storingen aan de cv-ketel
Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar voor storingen aan uw cv-ketel. Voordat u de storingsdienst belt, wilt u dan de volgende punten controleren:
- Krijgt het toestel gas? Staat de gaskraan open? Als er in de meterkast of op straat aan de gasleiding is gewerkt kan het ook gebeuren dat u geen gas heeft.
- Krijgt het toestel stroom? Zit de stekker goed in het stopcontact?
Controleer eventueel de aardlekschakelaar en stoppen in de meterkast. - Heeft uw toestel een waakvlam en brand deze?
- Heeft uw toestel een resetknop?
Probeer het toestel één keer te resetten. - Staat de thermostaat in de kamer hoog genoeg?
Zet deze eens zo hoog mogelijk. - Heeft de installatie voldoende druk? Staat de druk van de installatie tussen 1.3 en 2 bar? Als de druk lager is dan 1.3 bar, bijvullen. Zie instructiefilmpje bijvullen.
- Staan er voldoende radiatoren open?
- Hoort u borrelende geluiden in de installatie? Waarschijnlijk zit er lucht in de installatie, en moet het systeem ontlucht en mogelijk worden bijgevuld. Zie instructiefilmpje ontluchten.
- Heeft u alleen storing bij warmwatergebruik?
Controleer op kalk in de kraan of douchekop. - Heeft u een druppelende kraan? Een druppelende warmwaterkraan kan storing geven en er voor zorgen dat de verwarming niet meer werkt.
Als u bovenstaande controles heeft uitgevoerd en uw storing is niet verholpen dan komen wij u graag helpen. Als uw toestel een storingscode op het display heeft, dan deze graag doorgeven aan onze storingsdienst. Bovenstaande oorzaken vallen niet onder ons servicecontract. U kunt onze loodgieter bereiken op storingsnummer: (0314) 661 549.
Wilt u meer weten over service, onderhoud en abonnementen van Loodgieter Kupers, vraag een vrijblijvende offerte aan of neem dan contact met ons op, of bel: (0314) 661 549.